Fordelene ved at sove i sengen med en partner

Den første nat i sengen med en ny partner er aldrig let. Du kan føle dig utilpas, vågne op tidligt eller have svært ved at finde ud af, hvad din partner kan lide. Uanset om det er en sengestilling eller sovestilling, her er nogle nyttige tips. Nedenfor er et par ting at prøve. Når du er i tvivl, så spørg din partner, hvad han eller hun foretrækker. Foretag derefter det bedste valg for dig!

Undersøgelser viser, at sove i sengen med en partner har sundhedsmæssige fordele. Udover at forbedre din søvn, kan det også sænke dit blodtryk, sænke inflammation og øge dit immunsystem. Undersøgelser viser også, at mennesker med seksuelle partnere er mindre tilbøjelige til at indgå forkølelse end dem, der ikke deler en seng. Derudover kan det forbedre dit humør og modvirke depression. Nedenfor er de vigtigste fordele ved at sove ved siden af din livspartner. Disse fordele bakkes op af adskillige undersøgelser.

Udtrykket “på sengen” refererer til noget eller nogen, der ligger oven på sengens betræk. Dette kan omfatte mennesker, genstande eller endda kæledyr. Udtrykket henviser dog normalt ikke til sovende mennesker. Almindelige eksempler inkluderer at lægge vasketøj på sengen lær mere, før du lægger det væk, læse en billedbog og endda en kat, der sover, når ingen kigger. Hvis du leder efter eksempler på, hvordan du siger “på sengen”, skal du fortsætte med at læse!

Nogle søvnstillinger kan forårsage alvorlige helbredsproblemer. For eksempel kan du opleve mere sur refluks, hvis du sover på din side. Derefter kan din kropsholdning også være problematisk, da sove på ryggen kan føre til snorken og nakkesmerter. For at minimere risikoen for disse sundhedsmæssige problemer er det bedre at sove mod madrassen. Og hvis du er den slags person, der har problemer med at sove på maven, bør du overveje en blød pude eller et foldet håndklæde.

Undersøgelser har vist, at folk med partnerlignende vaner sover bedre og er mindre tilbøjelige til at vågne op tidligt om morgenen. Ifølge professor Orfeu Buxton fra Penn State University øger en partners tilstedeværelse i sengen søvnkvaliteten og reducerer behovet for koffein og alkohol. Mens mænd og kvinder sover det samme om natten, har kvinder en tendens til at vågne op tidligere. Dette kan skyldes, at mænd sover bedre med en partner. Så prøv at få en partner så hurtigt som muligt!

Hvis du har en baby, der har sovet i din seng i mange måneder, skal du muligvis hjælpe ham med at overgå til sin egen seng. Du skal muligvis oprette en trinvis plan med ham. Ved gradvist at lade dit barn sove i din seng, vil du langsomt hjælpe ham eller hende med at vænne sig til at sove et nyt sted. Ved at gøre dette vil din baby være i stand til at føle sig uafhængig og selvsikker. Dette vil gøre overgangen mere overskuelig og mindre stressende for alle involverede.